Click here to go to World Challenge Prdikestol Serie opening page

The Mantlr og Elijah - Elias kappe
(The Mantle of Elijah)


Ren tekst Fil + Dansk Indholdsfortegnelse + Kapel + Abonnere + Forlagsret

af David Wilkerson
Januar 17, 2000
__________

I anden kongebog finder vi en af de mest fantastiske beretninger i hele det Gamle Testamente, dette kapitel fortller os historien om den gamle profet Elias og hans tjener Elisa. Vi ser her, at Gud har fortalt Elias, at hans tjeneste her p jorden er forbi. Han skal nu passere Jordanfloden og g et bestemt sted hen, hvor der vil komme en himmelsk vogn og forvandle ham til herlighed.

Den gamle profet gr og funderer p denne hans sidste dag p jorden og beslutter, at han vil besge byerne Betel og Jeriko. Han inviterer sin tjener Elisa til at g med ham, og de to gr ud p det, jeg kalder en; "undervisnings-vandring." Efter at de har besgt begge byer kommer de til Jordans flodbred. Elias tager sin kappe af - en omfattende lsthngende kbe - og da han slr vandet med den, skiller vandet sig helt overnaturligt ad og de to vandrer trskoet over til den anden bred (se 2 Konge. 2:8).

Da de er kommet over p den anden side, vender Elias sig mod sin tjener og siger: "Sig, hvad du nsker, jeg skal gre for dig, fr jeg tages bort fra dig" (vers 9). Helt uden tven svarer den unge mand, "Mtte to dele af din nd komme over mig" (samme vers).

Frst virker Elias overrasket over Elisas anmodning, han siger, "Det er et stort forlangende, du kommer med..." (vers 10). S svarer han, "...Dersom du ser mig, nr jeg tages bort fra dig, skal det blive dig til del, ellers ikke" (samme vers). Han sagde, "Om du ser mig, nr Herren tager mig bort, da vil dit nske blive opfyldt, men om du gr glip af det, da m du g skuffet hjem."

Mens de nu gik og talte sammen, se, da kom en ildvogn og ildheste og skilte dem ad, i et nu blev Elias lftet op i vognen - og Elisa s det hele, han rbte, "Min fader, min fader, du Israels vogne og ryttere! Og han s ham ikke mere. S greb han sine klder og snderrev dem." (vers 12).

Elias var borte - men hans kappe faldt til jorden, da Elisa s det, rev han sine klder af, han rev dem i smstykker og slngte Elias kappe over sig. S gik han tilbage til Jordan og gjorde det samme, som hans Herre havde gjort: Han tog kappen af og slog p vandet med den, straks skilte vandet sig og Elisa gik over p tr bund. Sdan begyndte den unge profet sin fantastiske tjeneste.

Hndelsen i dette kapitel er helt utrolig, men hvad siger dette afsnit os i dag? Jeg tror at Gud har givet os en helt speciel lektie her, med en simpelt og klar betydning: Gud vil gre strre ting igennem enhver succesfuld generation. Og enhver generation m selv sge Herren for deres egne erfaringer af Hellignden og kraften fra ham.

Det er vidunderligt at lse, hvordan Gud bnede det Rde hav for Moses og hvordan han skilte Jordan for Josua, men det er noget helt andet for os, at bede Gud om at gre et under for os. Men det er lige prcis det, Herren nsker for os, han vil udfre mirakler og give mere af sin nd til sit folk, meget mere end vi tidligere har set, han lnges efter, at vores tro skal vokse og udvide sig - for at vi, lige som Elisa, skal bede om at f en dobbelt portion af hans nd, ham til re.

Her i denne Gammeltestamentlige passage er Elias et billede p Kristus, som stiger op til faderen og Jesus lover os, "han skal ogs gre de gerninger, jeg gr, ja, gre strre gerninger end dem, for jeg gr til Faderen (Joh. 14,12)."


1. Mit frste sprgsml da jeg
lste denne beretning var,
"Hvorfor tog Elias Elisa med
p denne stormombruste tur?"


Hvorfor ville den ldre profet have sin tjener med til Betel og Jeriko? Det var bestemt ikke en sentimental udflugt for Elias, som for eksempel, en sidste tur for at mindes det forgangne. Nej - denne gamle mand ville undervise Elisa - svel som os i dag - om vores behov for mere af Guds kraft og salvelse.

De to mnd kom frst til Betel, navnet Betel betyder "Guds hus." Og Betel havde en meget stor ndelig arv. Jacob havde ofret her, men i lbet af rene var der sket noget med denne by. Jeroboam havde oprejst guldkalven der, og straks begyndte folkene at tilbede afguderne, og p grund af dette blev hele denne generation overgivet til at vre skeptiske, spottende, at hne og latterliggre, deres brn blev afholdt fra at flge og forst Betels ndelige rdder.

Det var faktisk s slemt, at det sikkert var derfor, at folkene spottede Elias og Elisa, da de kom dertil. Hvordan kan vi vide det? Bare en dag senere, da Elisa kom tilbage til Betel, kom de unge mnd fra byen lbende ud til ham og spottede ham.

Da de gik igennem gaderne, lagde Elias sikkert mrke til sin tjeners afsky og harme over dette totalt frafaldne samfund. Elias havde stet ansigt til ansigt med spot og hn fr, dengang han stod p Karmels bjerg, men han vidste, at der krvedes endnu strre ndelig styrke for at st foran denne nye generation. Disse unge mennesker var endnu mere hrdhjertede og gudlse end de afgudsdyrkende prster, som han havde kmpet mod.

Jeg tror, at det var p det tidspunkt, at Elias bestemte sig for at teste sin tjener. Han foreslog sikkert Elisa. "Elisa, hvorfor slr du dig ikke ned her og er prst for dem? Du kar et kald over dig, og du har fet en god trning, du kunne hjlpe med at genopbygge Betels store arv."

Jeg er overbevist om at Elisa lyttede intenst, for han vidste, at hans Herre havde store bedmmelsesevner, samtidig tror jeg, at den unge mand hurtig erindrede en historie om en anden profet. Gud havde sendt en unavngivet talsmand til Betel for at profetere imod Jeroboams afguderi, denne profet havde rbt, "Jeroboam, din guldkalv kommer ned" - straks faldt afguden ned fra alteret og ned i asken. Da Jeroboam s dette, ville han sl profeten - men da var hans hnd lammet.

Gud stadfstede denne unavngivne profet tjeneste med andre overnaturlige tegn. Men alligevel blev denne hellige profet senere forfrt, og gik p kompromis p grund af mangel p ndelig visdom.

Elisa vurderede situationen i Betel, og han vidste, at han ikke var rede til at st imod alle de onde nder, som fandtes der. Han erkendte det, som Elias hele tiden havde vidst - at han havde brug for, at Hellignden skulle gre et strre og kraftigere vrk i ham, inden han kunne st ansigt til ansigt med alt det onde i denne by. S han sagde til sin mester. "S sandt Herren lever, og s sandt du lever: Jeg forlader dig ikke..." (2 Kong. 2:6). Derefter siger skriften, "...s fulgtes de ad" (samme vers).

Jeg tror, at Betel reprsenterer den samme samfundsondskab, som vores nation er blevet fyldt af i blot en generation. Vi lever ogs iblandt hnere og spottere - sensuelle mennesker, som er overgivet til begr, afgudsdyrkelse og homosexualitet og denne her generation er vrre end dem, Elias og Elisa s. Disse hellige profeter s brn hne og spotte blasfemisk - men Amerikas brn drber hinanden. Tirige drenge voldtager sm firerige piger, unge brn drber uden at fle skyld eller sorg - de skyder forldre, klassekammerater og uskyldige fremmede.

Jeg nsker ikke at dmme alle unge over en kam, jeg ved, at der findes mange; gudfrygtige teenagere i dette samfund, som er sat i brand for Gud, jeg takker Gud for enhver ung, som vandrer med Jesus i disse onde tider.

Men I disse onde dage krves der, at Guds folk fr en dobbelt portion af hans kraft og autoritet, for at vre i stand til at n denne fortabte generation. Vi bliver ndt til at have strre salvelse, end vi tidligere har set, der krves, at en hellig rest rejser sig og rber lige som Elisa. "Oh, Herre - vi har brug for mere."


2. Vi ved at denne tur ikke
kun er for Elias skyld,
men for at belre enhver
resultatrig generation.


Elias og Elisa fortsatte til Jeriko, som betyder "et sted, som er hyggeligt." Men alligevel var denne by gold, tr og fuldstndig livls. Der var ingen trer, ingen grsgange, ingen frugt, alt var visnet bort, fordi en strm af gift havde infiltreret Jerikos; vandforsyning.

Denne by reprsenterede dd, tr kristendom - en kirke, som Jesus beskriver i b. bogen p denne mde: "...Du har ord for at leve, men er dd" (b. 3:1).

Elias havde oprettet en profetisk skole i Jeriko og tilsyneladende havde han og Elisa besgt denne skole. Nogle af de nystartede profeter; henvendte sig til Elisa og spurgte. "Ved du, at Herren i dag vil tage din herre bort fra dig?" (2 Kong. 2:5). Men Elisa fik hurtigt lukket munden; p dem ved at sige "Ti bare stille."

Disse unge Guds mnd var elever, som blev undervist i skriften, de havde endog profetisk vision, for de vidste, at Elias ville blive taget bort denne dag, det var den generation af unge, som ville blive sendt ud over Juda og Israel for at undervise i samfundet - de ville starte skoler, uddele mad til de fattige og prdike ordet.

Men der var noget, som de slet ikke havde forstet: salvelsen og autoriteten i Hellignden. Den nste dag ville de samme elever tigge Elisa, om de ikke nok mtte g tilbage for at finde Elias legeme, for at se om Hellignden havde droppet det p et eller andet bjerg eller dal, de var; fuldstndig uvidende om, hvordan Hellignden virker. De kunne prdike, vidne, tale om mirakler - men de havde ikke selv erfaret Guds kraft.

Elias var vidne til deres samtale med Elisa, og han m have spekuleret over, hvor disse tjeneres ndelige bedmmelse ville fre dem hen. S; endnu engang afprvede den gamle profet sin unge elev, det ser ud, som om han foreslog "Elisa, du ser p den nste generation af tjenere, men du ser helt benlyst manglen af ndens vrk i dem. Hvorfor bliver du ikke her og underviser dem om ndens vejledning? Du er lige den mand, som kan vkke denne ndeligt dde kirke";

Men Elisa vidste, hvad der ville ske, hvis han blev prst for disse elever, de ville fortstte med at vre begejstrede over Elias' kraftfulde tjeneste - og de ville stadig overse ham med sprgsml angende den: "Hvor mange timer om dagen bad din mester? Hvor mange timer om dagen lste han i bgerne om loven? Hvilke metoder brugte han? Hvilke lrestninger forkyndte han?"

Elisa ville anvende al sin tid med at fortlle udfrligt om tidligere vkkelser og mirakler. Og disse unge prstespirer ville anvende al deres energi med at prve p at blive sm Eliaser, hbe p at udfre hans mirakler - men uden kraft og autoritet i Hellignden.

Kirken i dag er faldet i den samme flde, de studerer tidligere bevgelser og vkkelser, leder efter ngler, prver at opdage metoder for at f ilden til at falde fra himlen. S lnge jeg kan huske, har kirken rbt efter den gammeldags Hellignds vkkelse. Men alt det stammer fra et nske om at se Gud genskabe noget af det, som han gjorde i fortiden.

Elisa svarede nu sine vejleder: "Jeg forlader dig ikke." (se vers 2,4,6). Han vidste, at han ikke kunne pvirke nogen i denne dde, trre kirke, fr han havde modtaget sin egen berring af Gud. Han kunne ikke sttte sig til Elias' store gerninger. Og han ville ikke sl sig til ro med noget mindre end mere af den nd, som hans vejleder havde.

Han fortalte Elias: "Jeg respekterer mine forfdres tro, de ndelige kmper i tidligere tider. Men jeg ved, at Herren nsker at gre noget nyt, og jeg trnger til at f en strre berring af ham, end noget som tidligere er set."

Jeg nsker nu at g tilbage til scenen ved Jordanfloden. Hvorfor insisterede Elias p at krydse over p mirakulst vis? Jordan var ikke en dyb, bred flod, og skriften giver os ingen tegn p, at den var oversvmmet. Desuden var det halvtreds unge, strke profeter p den andre siden, som kunne have bygget en tmmerflde til dem p bare nogle f timer.

Jeg tror, Elias nskede at lre sin efterflger, at de mirakulse overgange i fortiden - fra Moses til Josua, til i dag - alle var historiske. Han nskede at udfordre Elisa, som for at sige: "Nr du starter din egen tjeneste, og du forkynder, at Gud er miraklernes Gud, s m du vidne om, hvad han har gjort for dig personligt. Jeg kommer snart til at vre borte Elisa. Og i morgen, nr du kommer tilbage til denne flod, s nsker jeg, at du skal g tilbage den samme vej, som du kom. Tro Gud for det mirakulse i dit eget liv."

De fleste af os har ikke tro nok til at tro Gud for vore egne mirakler i dag. Vi tilbringer vor tid med at grave os ned i de utrolige undere i skriften - mens Gud hele tiden nsker at fortlle os: "Jeg har noget, som er endnu bedre for dig. Jeg nsker at gre mirakler i dit liv - at forvandle dit hjem, reparere dit gteskab, frelse dine ufrelste kre. Du kommer til at st foran dit eget Rde Hav, din egen Jordan flod - og jeg nsker at skille disse vande for dig."


3. Nu da de var over Jordan, sagde
Elias til Elisa: "Sig, hvad du
nsker, jeg skal gre for dig."


Den gamle profet gav ikke dette tilbud, som om han, lige som en nd, kunne springe ud af en lampe og opfylde tre nsker. Han tilbd Elisa det som en gudfrygtig troens lrer. Det var en sidste prve, og han nskede at se, hvordan hans unge efterflger ville svare

Jeg tror, at de fleste kristne i dag ville have svaret: "Samfundet er fordrvet, og tingene bliver mere og mere kaotiske. Jeg er trt af at kmpe, udslidt af djvelens rnkespil. Nu er det farligt bare at vre i live. Elias, tag mig med. Jeg nsker at komme hjem. Der m da vre plads til os begge i den vogn."

Ja, vort rb som Guds folk burde virkelig vre: "Kom, Herre Jesus." Men Jesus fortller os ogs: "Driv handel til jeg kommer igen."; (Luk.19:13). Da han steg op til himlen, sagde han til sine disciple: "Hvorfor str I her og glaner? I skal vente her, til jeg kommer igen."

Elisa vidste, at hans plads ikke var hjemme hos Herren p dette tidspunkt, han vidste, at Gud grd over de oprrske brn i Betel og den ufrugtbare menighed i Jeriko. Og han vidste, hvad som behvedes: Han mtte blive tilbage og tage ansvaret for at st overfor et ondt samfund og et ddt religist system.

Jeg er sikker p, at han fortalte Elias: "Du har vist mig tilstanden i dette samfund og denne kirke, og du ved, at jeg kommer til at trnge til mere kraft, salvelse og autoritet, end jeg fr har haft. S jeg beder om en dobbelt portion af den nd, Gud gav dig." "Lad mig f en dobbelt portion af din nd!" (2. Kong. 2:9).

Da Elias hrte dette, svarede han: "Det var et dristigt nske...." (vers 10). Men hvem var det, at denne opgave ville blive vanskelig for? Ville det vre vanskeligt for Gud? Ville det vre vanskelig for Elias, en mand som havde oprejst de dde og kaldt ild ned fra himlen?

Nej - det det her blev vanskeligt for Elisa, det her var noget, som han selv mtte f fat i, Elias havde ikke evnen til at udruste sin tjener med det, han havde i sin nd, det er kun Gud, som kan give sin nd til mennesker.

Men Elias svarede: " .... Men hvis du ser mig blive taget bort fra dig, skal du f det, ellers ikke." (vers 10). Det er vigtigt, at man lgger mrke til ordene "nr" og "bliver" i dette vers, for de findes ikke i den hebraiske grundtekst. De blev indsat i den oversatte tekst p et senere tidspunkt. Derfor tror jeg, at Elias siger til Elisa: "Men hvis du ser mig blive taget bort fra dig."

Elias sagde: "Hellignden kan ikke gre dette specielle vrk i dig, s lnge du bliver ved med at sttter dig til mindet om mig, du m betragte mig som borte, du har ikke brug for mig Elisa, vend dig til Herren, det var hans nd, som virkede i mig, han vil svare p dit rb."

I det jeblik, han s sin mester blive krt vk i den himmelske vogn, tog Elisa ansvaret p sig til at fortstte Guds vrk i hans egen generation, og da han stod ved Jordan og slog p vandet, var de ord, han rbte: "Hvor er Herren, Elias Gud?" Den unge profet sagde: "Herre, alle mine ndelige forfdre er dde og borte. Og denne forfrdelige tid krver mere, end du har givet indtil nu, arbejd igen Herre - men denne gangen gennem mig. Jeg m blive udrustet med mere af din nd."


4. Elisa gik tilbage til de samme
to byer i de samme fodspor
som han og Elias havde get i.


Nu, efter at have modtaget en berring af Gud, gik Elisa frem i sin egen tro, og hans frste ophold var Jeriko. Skolen med de halvtreds profeter s straks Guds berring af ham, og de sagde: "Den samme nd som var over Elias, er nu over Elisa." Det var benbart for alle, at denne ukendte tjener bevgede sig i en dybere kraft og autoritet i nden.

De unge profeter fortalte Elisa: " .... Byen ligger dejligt, som du selv ser, herre, men vandet er usundt og egnen plaget af aborter." (2. Kong. 2:19). De sagde: "Der er gift i vandet, og det drber alt." Men tilsyneladende var disse halvtreds Guds mnd kraftlse og ude af stand til at hindre giften i at bringe dd til Jeriko, vandet her reprsenterer Guds ord.;

Ser du billedet? Det forgiftede vand i Jeriko er et billede p de forurenede ord, som bliver forkyndt fra byens prdikestole. Disse Guds mnd havde aldrig taget et opgr med deres synder, s deres prdikener var fulde af gift fra deres fordrvede hjerter, og deres livlse, kdelige prdikener forrsagede ndelig dd blandt folket.

Vis mig en forkynder p prdikestolen, som ikke mere tror, at Guds ord er ufejlbarlig - som har afvist jomfrufdselen, som hnger fast i; hemmelig synd, som ikke lngere grder over de synder, han ser i Guds hus - og jeg vil vise dig en kirke, som er dende p grund af giften som strmmer ud af hans hjerte.;

Hvad var det, der kurerede den gift, som fandtes i Jeriko? Det var at rense vandet, og det var lige prcis det, Elisa gjorde. Han tog en ren skl, fyldte den med salt og tmte den ud, der hvor byens vand strmmede frem, meget hurtigt var alt vandet renset, og liv skd frem overalt.

Saltet, som Elisa brugte, reprsenterer selvflgelig evangeliet om renhed og hellighed, og den rene skl, som han brugte, reprsenterer tjenere, som er blevet renset med Kristi blod og helliggjort ved ndens rensende ild, forberedt til at forkynde et rent evangelium.; Kre, kun dette kan stanse alt det onde tidevand i Guds hus: rene, hellige kar, som vandrer i hellighed og forkynder et rent ord med frisk salvelse.

Nu drog Elisa tilbage til Betel - det forrdnede samfund med en tabt generation af unge, s snart han ankom, blev han spottet:

"Derfra drog han op til Betel. Mens han var p vej op, kom nogle sm drenge ud fra byen. De gjorde nar af ham og sagde: "Kom herop, skaldepande, kom herop, skaldepande!" Han vendte sig om, s p dem og forbandede dem i Herrens navn, og ud af skoven kom to bjrne og rev toogfyrre af drengene ihjel.." (2. Kong. 2:23-24).

Hvilken frygtelig scene. Du tnker mske: "Hvor ondt at Gud vil tillade at sm brn bliver angrebet af bjrne!" men ordene "sm brn" er en drlig oversttelse her, p det originale hebriske, str der "unge mnd" (Spurrell Hebrew).

Var Elisa rsag til deres dd, p grund af et egoistisk udbrud af vrede, fordi han blev hnet? Nej, denne gudfrygtige mand bevgede sig under Helligndens kraft og autoritet. Nej sandheden er, at disse unge mnd havde beget en ubeskrivelig synd, lad mig forklare.

Utvivlsomt havde disse mnd hrt om Elias' bortrykkelse til himlen.; Men nu, ved at hne Elisa med rbet, "Kom herop, din skaldepande!" gjorde de nar af ndens vrk, de hrte sandheden om Helligndens vrk, men de adld den ikke, deres handling imod Elisa var en spottende handling imod Helligndens tjeneste - en utilgivelig synd.


Unge forkynder i dag
gr de samme ting, som
prstene i Betel gjorde.


I mange r var Gud tlmodig med den faldne kirken i Betel. Mange strmmede dertil for at tilbede ved et bekvemmeligheds alter, og Herren sendte mange profeter, inkluderet Elias selv, for at tale; advarsler. Men tiden kom, da Gud ikke lngere kunne tolerere byens afgudsdyrkelse og ondskab, s han advarede om dom, og sendte til dette onde sted en mand med en dobbelt del af Hellignden, Elisa handlede med autoritet i Betel, og talte dom over deres synd.

Alt for mange prster i dag stoler p de samme kdelige metoder, som den faldne kirke i Betel gjorde, de indfrer den samme musik, som tilskynder til oprr og sensualitet i denne nation, de forsger at overbevise et syndefuldt samfund om, hvordan de kan narre ikke troende ind i kirken, og i stedet for at tilbyde lovsang og tilbedelse, laver de sketcher, fester og rockkoncerter, de prver at underholde de unge i stedet for at konfrontere dem med deres synder og tomheden med det enkle, rene evangelium.

P samme mde str kirken i dag overfor den samme spottende nd, som Elisa gjorde. Militante homoseksuelle hner Guds ord. Prestigefyldte museer i New York City viser stolt blasfemisk kunst frem: Kristi kors dykket ned i en beholder med urin; et portrt af jomfru Maria indsmurt med elefantmg, en sdan benlys arrogant ondskab var fr en utnkelighed.

Men synden har taget overhnd i disse sidste dage, jeg har vret i kontakt med mange gudfrygtige mennesker. Jeg kalder disse mennesker "Elisa selskabet." De fortstter med Herren - beder, srger over ondskaben i samfundet og i kirken, og jager efter en strre salvelse af Hellignden, og de hrer alle det samme budskab fra Herren: Dommen str foran dren, og nr de betragter alle de; katastrofer, som finder sted - oversvmmelser, orkaner, ddelig pest som spredes af myg, da
ved de, at Gud taler.

Personligt er jeg ikke tilfreds med at sidde og studere tidligere vkkelser, jeg nsker at se Hellignden gre de strre undere, som Jesus lovede, jeg vil fortstte med at forkynde barmhjertighed, nde til alle dem, som har rer at hre med - men jeg vil ikke vre en vatnisse, som bjer mig for spottere, tiden er her, hvor vi m advare alle Kristus hadere: Deres tid er forbi, Gud kommer til at erklre dem konkurs ved forfrdelige straffedomme, og nr det sker, vil den mest; forhrdede sige: "Dette er Guds vrk."

Elisa selskabet vil ikke vre tilfreds med status quo, eller med at genskabe en eller anden tidligere vkkelse. Akkurat nu er de lukket inde med Herren. Og beder stadig for mere af Helligndens kraft. Og de forbereder sine hjerter p at se Herren gre nye ting i disse sidste dage.

Oversat af Birthe Lyngkilde

---
Brugt med tilladelse bevilget af World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA.


Ren tekst Fil + Dansk Indholdsfortegnelse + Kapel + Abonnere + Forlagsret

Times Square Church Information | Ny Laeser Information

Flersproglig Menu


KOPIRETTIGHEDER OG REPRODUKTIONS BEGRAENSNINGER:

Eneretten til denne datafil tilhrer World Challenge. Den m ikke ndres eller redigeres p nogen vis. Den m kun kopieres i sin helhed til distribuering som gratis dokument. Al reproduktion af denne datafil m indeholde kopirettigheds informationer ( d.v.s.: Forlagsret (C) 2001 by World Challenge"). Denne datafil kan ikke bruges uden tilladelse fra World Challenge i forbindelse med salg eller for at fremme noget andet salgbart produkt. Dette omfatter hele dens indhold, med undtagelse af nogle f korte citater. Giv venligst anerkendelse til flgende kilder. Forlagsret (C) 2001 by World Challenge, Lindale, Texas, USA.

Dette materiale er udelukkende til personligt brug og m ikke posteres offentligt p andre web sider. The Lorain County Free-Net Chapel har eneret fra World Challenge, Inc. til offentligt at fremvise disse budskaber p dets webside. Du har tilladelse til at nedtage, kopiere, trykke og distribuere dette materiale, s lnge du ikke fremviser det p et andet sted p Internet. Du m dog gerne stte en link til dennes beliggenhed med henblik p reference til disse budskaber.


Denne side er en tjeneste fra
The Missing Link, Inc.®
Sammenfrer vanskeligt stillede unge og ldre med livsforvandlende programmer
Web side - http://misslink.org
Chapel - http://misslink.org/chapel2.html
Home of the World Challenge Prdikestol Serie af David Wilkerson
http://www.tscpulpitseries.org


Forlagsret - Forlagsret © 2001 - The Lorain County Free-Net Kapel
Nord Central Ohio, U.S.A.

VERST P SIDEN

Vores webmaster har brug for dine kommentarer og forslag.
Denne side er sidst opdateret d. 7 Februar 2001.

Derfor tver vkkelsen/ "Hjlp!"/ Det findes her/ Sponsor/ Trosbekendelse/ Dansk Indholdsfortegnelse
Rundt omkring Pianoet/ Bibelstudie/ Opslagstavle/ Bibliotek/ Hjem/ Prdikestol Serie