Times Square Church Praedikestol Serie

Et budskab for kristne, som oplever strenge tider!
(A Message for Christians Who Have Bad Days!)


Ren tekst Fil + Dansk Indholdsfortegnelse + Kapel + Abonnere + Forlagsret

af David Wilkerson
August 3, 1998
__________

Det kristne liv, er ikke et liv hvor alting sejler smurt. Enhver troende vil have strenge tider og det er lige meget, hvor hellig man end mtte vre. Sandheden er, at jo mere gudfrygtig et menneske er, desto vanskeligere og pinefuld bliver disse strenge tider.

Heldigvis ved de fleste kristne, at Jesus ikke kun er en frelser af "sknne tider" Han er ikke kun med os, nr alting gr vel, men ogs nr der er onde tider. Nr hrde tider rammer os, s forsvinder han ikke ved at sige, "Jeg vil komme tilbage, nr du har fet det hele overstet ."Nej han er trofast og brer os igennem alle vore forskellige tider, og han rres dybt, af alt det som vi gennemlever i hrde tider.

Paulus henviser til dette da han skriver, "Men denne skat har vi i lerkar, for at den overvldende kraft skal vre Guds og ikke vores. (2 Kor. 4:7). Forestil dig dette. Skatten som Paulus henviser til, er forstelsen og nrv relsen af Jesus Kristus, og vi har denne sknne skat inden i os!

Det Grske ord som Paulus bruger for "jordisk" er "skrt ler" som betyder, "svag, det gr let i stykker, fristes let, "han siger, "ja vi har Jesus nrvrelse inden i os, men vore legemer er svage, fristes let og gr let i stykker!"

Sandheden er, at vi alle lider af det som Bibelen kalder "skrbelighed." For mange kristne, er en skrbelighed i livet ofte et skrt helbred, Paulus antyder Timotius hyppige sygdom, og kalder dem "svageligheder" (1 Tim. 5:23). Det Grske ord, "svaghed" betyder her "syg og uden styrke, svag i legemet og sind."

Men der er ogs andre slags svagheder end sygdom, og de er lige s vanskelige at takle, enligt min opfattelse, s er sindets svaghed dem der forekommer oftest, jeg taler ikke om sindssygdom, men de uforklarlige gange, nr dine flelser bedrager dig og fr dig til at handle forkert. Lad mig prve at forklare hvad jeg mener.

Det er muligt at g i seng og fle sig helt tilfreds, at man bare er p toppen, men s vgne op nste dag og fle at der hnger en mrk sky over ens hoved. Hele dagen fler du dig fuldstndig bundet og knuget af dit mrke sind. Du ved ikke hvor det kom fra, men flelsen af tungsindighed hnger over dig og det vil ikke slippe dig.

Skyld, frygt, bekymring, ngstelse er alle sindets svagheder. Disse ting forflger dig mske p grund af din fortid, eller mske fordi nogle synder stadig er i dit liv. Sdanne svagheder vil hele tiden pvirke dine flelser.

Nu vil du mske sige, at du ikke lever p dine flelser, men p en eller anden mde s gr du det. For eksempel kan det vre svrt for dig, at ryste nogle meget hrde ord af dig, som en eller anden sagde til dig for et par dage siden, eller mske kmper du hele tiden med flelsen af at blive afvist, eller at du ikke er noget vrd. Disse flelser har en direkte indflydelse p hvordan du lever.

For nogle mennesker er mors dag eller fars dag nogle af de svreste dage i hele ret. Mske gav deres forldre dem ikke megen krlighed. Mske var de alkoholiker, eller mske var de der aldrig, nr du havde brug for dem. Mange mennesker har ingen erindring om at der har vret nogle gode dage sammen med deres forldre, s derfor bliver Jul og alle hjtider de svreste tider for dem.

Ironisk nok, s har jeg mine hrde dage oftest, nr jeg studerer i Guds ord. Nr jeg er alene med Gud og min Bibel, da kan jeg blive overvldet med flelsen af at blive ignoreret. Jeg fornemmer at der er et helt ocean fyld af sandhed foran mig, men jeg kan ikke rumme det, fordi der er s meget af det.

Jeg bliver endnu mere frustreret, nr jeg lser alle de gode ting som de prdikanter der levede for 300 r siden har skrevet. Jeg ender med at rbe. "Oh Gud jeg er som en baby i min forstelse, i forhold til disse ndelige kmper! De levede i den formrkede tid og dog skrev de som helt unge, om ting som jeg endnu ikke forstr i 60 rs alderen, hvorfor er det s hrdt for mig at fatte det?"

Det eneste svar som jeg fr, er det jeg hrer i Paulus ord: " Det skyldes ikke gerninger, for at ingen skal have noget at vre stolt af." (Ef. 2:9) Al magt hviler i Gud, det inkluderer ogs magten til at rumme sandheden og det at fortstte med at leve et gudfrygtigt liv. Denne store skat er indesluttet i jordiske kar for at al re m gives til ham!


Det er ikke undeligt
at erfare hrde dage!


Om en af dine hrde dage skyldes et dmonisk angreb p din tro, da tnker du mske, at du er undelig fordi det rammer dig, men intet kunne vre lngere fra sandheden.

For nogle uger siden, ringede en grdende gudfrygtig ung mand til mig. Hulkende sagde han, "jeg har lige oplevet den mest forfrdelige dag i mit liv, og jeg ved ikke hvad jeg skal gre ved det! Der kom en underlig fornemmelse over mig i dag, og jeg kan ikke ryste det af mig, Broder David, jeg ved ikke om der findes en Gud."

Den unge mand anede ikke hvor disse flelser af vantro kom fra, han var chokeret og sret over disse forfrdelige tanker var kommet ind i hans sind. Han bekendte, "jeg fler ikke Guds nrvr og nu kan jeg ikke gre noget ved, at jeg tvivler p om han eksisterer, hvad skal jeg gre? Jeg nsker ikke at huse disse forfrdelige tanker!"

Jeg svarede ham, bliv ikke bange eller modls, men tro mig, dette er et gammelt trick fra djvelen. Han elsker at ramme specielt unge troende, som er meget dyrebare for Gud. Lige nu fylder han disse tanker ind i dit sind for at svkke din tro, han nsker at forvirre dig!"

Denne unge mand vidste ikke, at for nogle r siden, var jeg igennem en lignende erfaring med min egen sn Gary. Som teenager kom Gary en dag hjem fra skole. Han gik lige ind p sit vrelse, uden at sige et ord til nogen. Jeg vidste at der var noget galt, s jeg bankede p hans dr og spurgte om vi skulle tale.

Gary sagde "Jeg nsker ikke at sre dig far, "s brd han ud i trer, "jeg har haft nogle forfrdelige tanker, jeg er ikke sikker p om der findes en Gud mere!"

Disse ord knuste mit hjerte, fordi jeg vidste at Gud havde kaldet ham til at prdike ordet. Havde jeg bare haft den ndelige indsigt som jeg har nu angende dette problem, men alt som jeg dengang kunne sige til Gary var: "Sn stol p Jesus det bedste du kan. Rb det ud men opgiv det ikke, han vil vrne dig igennem den storm som foregrd i dit sind."

Og Gud frte Gary igennem hans prvelse og i dag er min sn prst i en kirke i Denver. Efter snart tyve r hvor han har pioneret i slum kirker og tjent udenlandsk.

Nu kunne jeg s fortlle denne unge mand, det som Gud havde fortalt Gary; "Kr bare p, din himmelske fader ved, hvad det er du gennemgr, og han vil hjlpe dig med at komme igennem dette, for husk Gud har lovet, at han aldrig vil forlade os, bliv ved med at vende dig til ham i tro!"

Om du gennemgr denne form for prvelse da m du forst: Du er ikke undelig imens du gennemlever den slags angreb, du er stadig et barn af himlens fader og han vil ikke lade dig kmpe alene, han vil sende Hellignden, som da vil jage alle disse tanker af vantro vk, lad vre med at diskutere med djvelen, du kan alligevel ikke bevise noget overfor ham, men i lb i stedet for til din himmelske fader nste gang han angriber dig, st stille, hb og vr tlmodig1

Engang fik jeg et brev fra en Pinse prsts kone, hvis mand havde vret dd i nogle r. Hun skrev at han havde vret en kraftfuld prdikant, en overgivet hyrde for menigheden og at han havde vret en krlig fader, men han havde et meget alvorligt problem, han var bundet af en utroskabs nd.

Denne mand havde mttet trkke sig tilbage fra fire forskellige kirker, p grund af alle sine affrer med kvinder. Hver gang han havde trukket sig tilbage, havde han vandret ret med Herren i nogle r, men s kom hans afhngighed frem til overfladen igen og s ville alt gentage sig igen.

Heldigvis studerede hans kone Guds ord og desuden var hun en bnne kmper, som holdt sig nr til Herren igennem det hele. Hendes venner sagde at hun skulle forlade ham fordi det var tbeligt at blive hos en mand som ustandselig misbrugte hende, men hun skrev, "Jeg ved at Gud hader skilsmisse, s jeg besluttede mig for at holde mig til Herren."

Hver gang hendes mand snd hende grd hun, og var meget fortvivlet, men hun flte altid, at Herren sagde at hun skulle blive hos ham, tilgive ham og prve at hjlpe ham. Hun tog al sin smerte til Herren og hver gang gav han hende styrke til at fortstte.

Elskede, denne kre kvinde havde ikke kun hrde dage, hun havde hrde r! Hun skrev, at hun kun kunne huske nogle f korte perioder af lykke i alle de r, hun havde vret gift. Men hun vidste at Gud havde lovet al velsigne hende til slut.

Og det har han. Hendes brn elsker Herren, de er gift med kristne, og forbavsende nok, s har alle hendes voksne brn gode minder af deres far, til trods for alle hans mange nederlag.

Og endnu bedre, denne sknne kvinde er velsignet og respekteret i sin kirke, hun bliver ofte inviteret ud for at prdike til yngre gifte kvinder. Hun anbefaler dem altid, at de ikke skal forlade deres mnd s snart de fr sm problemer og siger til dem, "Jesus har altid srget for mig igennem alle stormene, han har velsignet mig mere end jeg havde turdet hbe p!"

Derefter skrev hun noget i brevet som ramte mit strkt: Der var forfrdelige dage, hvor jeg flte mig fristet til at lade mine flelser rde, jeg kan ikke tlle alle de gange, hvor jeg nskede at stoppe. "Jeg tnkte, min mand prdiker med ild og bevger hjerterne p alle i kirken, men han er en gteskabsbryder!"

"Jeg blev jagtet af disse tanker, at alle mine anstrengelser var forgves, men jeg vidste at Gud havde givet mig et lfte, og nr jeg bad, da pmindede jeg ham om hans lfte til mig, da gav han mig altid styrke til at fortstte. Nu er jeg glad for at jeg ikke opgav, jeg kan nu sige, at Gud har vist mig sin godhed!"


Selv den hellige Paulus
havde hrde dage.


Paulus havde en hrd dag, da han rejste i Makedonien, "For da vi kom til Makedonien, fandt vi ingen ro, men var i alle mder trngt: udefra af strid, indefra af frygt." (2 Kor. 7:5). Denne gudfrygtige mand bekendte at han blev plaget i sit indre menneske, ikke kun af frygt, men af mange slags frygt!

I virkeligheden var Paulus ingen supermand, han var genstand til de samme menneskelige flelser, som vi alle mder, p et tidspunkt vendte alle de troende sig imod ham i Asien; folk som han havde givet sit liv for. Han skrev, " Skal jeg elskes mindre, jo mere jeg elsker jer? (12:15)

Ja Paulus havde svre dage, men han overgav sig aldrig til sine flelser, og fristelsen som fulgte med dem, han vidnede i hans vrste time om: " Jeg er fuld af fortrstning, overvldet af glde midt i al vores trngsel." (7:4) derefter skrev han: "Men Gud, der trster de fortrykte" (vers 6)

Gennemgr du en svr dag, uge, eller tid af fortvivlelse? Er du nedbjet, modls af tanker om at opgive? Om dette beskriver din situation, hvordan tror du s Gud reagere overfor din prve? Irettestter han dig eller tugter dig?

Nej aldrig! Paulus skriver, "Herren er altid tttest ved dig og altid rede til at hjlpe dig, nr du er nede og sret,"

"Lovet vre Gud, vor Herre Jesu Kristi fader, barmhjertighedens fader og al trsts Gud, som trster os i al vor trngsel" (1 Kor. 3-4). Det Grske ord for "trst" betyder her "at drage nr." "Hvilket vidunderligt lfte! Nr vi erfarer svre dage, da udnytter vores himmelske fader dem til at drage os nr til sig.


Selv om svre dage kommer
ofte, s skulle de komme
sjldnere og ikke distrahere
os i vores vkst og i vores
kundskab om hvem
vi er i Kristus


I vores fortsatte vandring med Kristus, vil vore svre dage blive knap s intense og vi skulle gerne blive mere bevidst om, at vi har alle midler til rdighed til at afvbne fjenden.

Jeg tror at vore hrde tider er et redskab, som skaber modenhed i os. Det bringer os ud af det barnlige. Nr vi tnker p det, s er det vores barnlige reaktion p situationen, som er rsag til at vi har hrde tider. Nr vi tnker p hvordan brn reagerer p livet, det ene minut s ler de, det nste minut skriger de, derefter surmuler de, de har masser af frygt, de bliver let sret, og de grder ofte, de har en meget lav opmrksomheds trskel, og de krver konstant opmrksomhed.

Men p trods af alt dette, s elsker og trster gudfrygtige forldre deres brn igennem hele deres livsforlb. Intet anfald af arrigskab ville f en krlig forldre til at forskyde eller afvise sit barn.

P samme mde er det med os kristne, sommetider s surmuler vi, eller vi fr et anfald af arrigskab nr vi mder svre tider. Vi grder og siger, "Okay Gud, om det er p den mde du behandler mig og fortstter med at lade al den ulykke komme over mig, hvorfor skulle jeg s fortstte med at bede til dig?"

Men vores himmelske fade elsker os og trster os igennem hver eneste anfald af arrigskab, igennem vore besvrligheder, vores skrig, igennem vore barnlige op og nedture, for ser du igennem vore prvelser nsker han at vi skal forst kundskaben om hvem vi er, og hvad vi ejer som hans brn. Han ved, at nr vi kastes rundt af blgerne p grund af vore flelser, da glemmer vi, at vi er hans brn, og derfor lever vi langt under hvad vore rettigheder giver os ret til, men hans ord siger, at vi er hans arvinger ja medarvinger igennem vores ldre broder Jesus!

"Hvad jeg mener, er: S lnge en arving er umyndig, adskiller han sig ikke fra en trl, sknt han er herre over alt" (Gal. 4:1). Paulus taler her om en Romersk skik, som var almindelig dengang, et barn ville blive adopteret at en rig mand og derefter overgivet til en tugtemester indtil han var otte r, fra otte rs alderen og indtil femogtyve rs alderen ville barnet komme under en autoritet af en vrge. Igennem hele dette forlb var barnet arving til en formue, men han havde ingen magt eller kontrol over sit liv.

Paulus siger at et sdant barn illustrerer dem som er under loven. Loven er en tugtemester som underviser os, om Guds befalinger, men der kommer en tid nr undervisningstiden er slut og hvor vi m indtage vores retmssige plads som arvinger af Guds rigdomme igennem Kristi nde, men mange kristne griber aldrig denne sandhed. De lever stadig ved at gre gode gerninger og "du m og m ikke" de fatter ikke den stilling som de har, ved at de er Guds snner. " P samme mde med os: Da vi var umyndige, trllede vi under verdens magter" (vers 3). De tjener stadig Gud som slaver, bundne og fulde af frygt og fortvivlelse, fordi de ikke forstr den stilling de str i!

Paulus siger til sdanne troende, "Du er stadig barnlig i din tankemde, hvor du lider under de love, som de selv har skabt dig, du ser endnu ikke at du er Herre over det hele, og kan tage del i alt det din fader ejer, han adopterede dig, elskede dig og satte dig i skole, for at forberede dig til noget, og korset var din eksamensdag!"


Vores himmelske fader trster os,
nr vi har svre tider, men han nsker
at give os mere igennem sdanne tider!


Forestil dig en adopteret sn, som nu er uddannet, lretiden er afsluttet, og han har arvet herredmmet over alt hvad hans fader ejer, men denne sn fortstter med at underordne sig hans tjener, hvor han stadig lever som slave.

Nu sprger jeg dig, skal denne unge mands fader trste ham i hans fangeskab, overbevise ham om at han elsker ham og sige at alting nok skal ordne sig? Nej enhver fader som elsker sin sn, vil at han skal indtage sin arv og komme ud af hans vildfarelse. Han ville indtrngende opfordre ham til at tilegne sig den rigdom som er hans!

P samme mde vil Gud ikke kun trste os nr vi er i trldom, men han kommer til os og siger, "Sn, datter hvornr vil du indtager din plads ved min side? Hvornr vil du komme ind i mit hus og lgge hnden p alle de midler som nu tilhrer dig?"

"Og fordi I er brn, har Gud sendt sin sns nd i vore hjerter, og den rber: Abba, fader! v7 S er du da ikke lngere trl, men barn. Og er du barn, har Gud ogs gjort dig til arving" (Gal. 4:6-7). " For I er alle Guds brn ved troen, i Kristus Jesus" (3:26)

Om Jesus Kristus er din frelser, da er du et Guds barn og fordi du er hans barn, s er du automatisk en arving en medarving af Kristus til alle rigdommene af faderen!

Naturligvis har vores stilling som arvinger ikke noget med materiel rigdom at gre. At sige at Kristus dde for at gre os rige med slv og guld er direkte blasfemi, bibelen siger, "For i ham bor hele guddomsfylden i kd og blod" (Kollo. 2:9). Det betyder at Gud har givet hele herlighedens rigdom til Jesus, derfor har han alle de midler til rdighed, som er ndvendige for at f os ud af vore svre dage!

Nu sprger du mske. "Er Gud ikke interessere i vore fysiske behov? Alle mine svre dage har noget at gre med mine regninger, ln, mangel af penge, jeg bekymrer mig ustandselig om min families konomiske problemer, om der er nok til at opretholde livet, til at alle behov bliver mdt."

Men du kre, din fader begynder med at mde alle dine fysiske behov! Hans ord lover, "Min Gud vil fuldt ud give jer alt, hvad I har brug for, af sin rigdom p herlighed i Kristus Jesus." (Fil. 4:19). Det Grske ord for "behov" er fra et ord som betyder, "At tage hnd om alting, alt som er ndvendig."

Poul siger, "Gud er trofast til at tage sig af alle dine behov, konomiske og alt andet, dette indebrer dit arbejde, din mad, dit tj og dit hjem. Men der er ogs de rigdomme som hans godhed, styrke, visdom, og nde, plus hans rigdom i den fulde vished om din frelse. Udover dette, er det hans uudgrundelige rigdomme!"

Lg mrke til at Paulus siger, "Gud srger for alle dine behov" han bruger ental, kort siger han, "Alt der du behver er Jesus! Alle dine behov er inkluderet i ham, du behver kun at sge ham, s vil han srge for dig!"


Du m vre fuldkommen overbevist
om, at din fader som er i himlen
han elsker dig usigelig meget!


Selv om du stter sprgsmlstegn ved Guds krlighed til dig, s fordmmer han dig ikke, men tvrtimod s fler han din smerte og fortvivlelse, han nsker at du skal vide, at hans varelager er fuld af alt hvad du behver og at det er til rdighed for dig!

Men han siger, "Du kan ikke bruge det eller nyde godt af det, fr end du griber fat i det i tro, du m forst hvem du er mit barn, min arving og hvile i mine lfter, om at jeg har hnd om alle dine behov og anliggende, vis mig din tro, stol p mig og g s ind til min hvile.!"

Jeg vil slutte dette budskab med et brev, som vores organisation modtog for nylig. For det det taler strkt om det at have drlige tider:

Kre pastor David, for nogle r siden mistede min mand sit arbejde, som han holdt meget af, ja det var en hel tragedie for ham. Han mistede al sin selvtillid, sammen med hans gode indtgt og han er ikke kommet over det. Selv om han har arbejde, s er hans nuvrende indtgt ikke det halve af hvad han havde fr.

"Nu ligger hovedansvaret p mig, til at skaffe de ndvendig midler til hverdagen. For nogle uger siden, havde jeg planlagt at g til et kristent mde en fredag aften efter arbejde. Jeg havde femogfyrre minutter, til at hvile mig lidt. Jeg kiggede efter noget at lse i, da Herren mindede mig om en box med papirer som jeg har.

"Jeg greb fat i en af dine gamle prdikener: "Et sted som rkker ud over min forstands. "Da jeg lste dette budskab, viste Guds nd mig, at det lige prcis var der jeg var, et sted som rkker ud over min forstand! Snart skal jeg pensioners, men mine bekymringer hober sig op, vi drukner i financielle problemer, uden nogen lsning i sigte."

"Men Gud viste mig igennem dit budskab, at jeg har vendt al min vrede imod min mand. Jeg havde troet p ham, det er kdeligt, jeg m vende mig til Jesus, for han alene er mit hb, han er den eneste som kan srge for mig og bringe mig ud af disse problemer, jeg ved nu at min mand aldrig kan f mig ud af mine problemer, men igennem dit budskab, modtog jeg Guds bekrftelse p at han er med mig, nr min forstand ikke kan finde nogen lsning."

"Senere den aften gik jeg til dette mde, hvor en af forkynderne var en af mine venner. Hun talte om, hvordan Gud havde bragt hende og hendes mand ud af nogle konomiske problemer, som de havde haft. Hun fortalte alt, selv alle de pinlige situationer som de havde vret igennem. Gud ville at jeg skulle hre det alt sammen."

"Bagefter fortalte jeg min veninde, at jeg havde lst dit budskab, "Et sted som rkker ud over min forstand," og jeg fortalte hvordan Gud havde mdt mig igennem det. Den flgende uge modtog jeg en pakke fra hende, indvendig var der en kopi af dit budskab, "Den rigtige sang, men den forkerte side." Hvor vidunderligt! Jeg ringede til min veninde og takkede hende, hun sagde at hun ville sende flere af dine budskaber."

"Jeg er endnu ikke kommet igennem mine problemer, det er stadig hrdt, sommetider nr jeg ser fremad, da ser jeg fremtidige ulykker komme imod os, ligesom med Israels folk, men Gud har vist mig, at jeg har tvivlet p hans krlighed til mig og hans trofasthed til at srge for mig."

"Jeg forstr ogs, det du siger, at jeg har vret god til at undertrykke min frygt og har aldrig givet mine tvivls tanker et ddsslag. Nu vil jeg gre en ende p alt dette. Jeg har valgt at prise Gud for hans krlighed til mig og at han vil srge for mig, selv om jeg endnu ikke har set hans forsyn til mig."

"Min bn er, at Jesus som er skaberen af min tro, vil helbrede min tvivl og give troens gave, s jeg kan stole helt p ham. Jeg beder om at han vil give mig en sang, som jeg kan synge p denne side af sejren. Jeg nsker virkelig at komme igennem denne prve! Jeg vil synge den rette sang p den rette side af sejren, som et vidnesbyrd om Guds nde og barmhjertighed."

Vore organisation modtager mange lignende breve, fra mennesker over hele landet, mennesker hvis tro vokser. De tror ligesom jeg tror, at hrde tider kommer til os i dette land, men de ved at Herren vil fre dem igennem og de har set at han er trofast!

Kre hellig, der kommer mske flere hrde tider, men du m komme til det sted hvor du kan sige, "Jesus, jeg kaster alle mine bekymringer p dig, for jeg er en arving af alle Guds rigdomme i Jesus Kristus, og jeg ved at i disse rigdomme er alle mine fysiske behov inkluderer." Du kan fuldstndig stole p Gud!

Oversat til dansk af Birthe Lyngkilde,
Snderborg Danmark d. 15 Januar, 1999.

Bibelsitater fra Det Danske Bibelselskabs 1992 oversttelse.

---
Brugt med tilladelse bevilget af World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA.


Ren tekst Fil + Dansk Indholdsfortegnelse + Kapel + Abonnere + Forlagsret

Times Square Church Information | Ny Laeser Information

Flersproglig Menu


KOPIRETTIGHEDER OG REPRODUKTIONS BEGRAENSNINGER:

Eneretten til denne datafil tilhrer World Challenge. Den m ikke ndres eller redigeres p nogen vis. Den m kun kopieres i sin helhed til distribuering som gratis dokument. Al reproduktion af denne datafil m indeholde kopirettigheds informationer ( d.v.s.: Forlagsret (C) 1999 by World Challenge"). Denne datafil kan ikke bruges uden tilladelse fra World Challenge i forbindelse med salg eller for at fremme noget andet salgbart produkt. Dette omfatter hele dens indhold, med undtagelse af nogle f korte citater. Giv venligst anerkendelse til flgende kilder. Forlagsret (C) 1999 by World Challenge, Lindale, Texas, USA.

Dette materiale er udelukkende til personligt brug og m ikke posteres offentligt p andre web sider. The Lorain County Free-Net Chapel har eneret fra World Challenge, Inc. til offentligt at fremvise disse budskaber p dets webside. Du har tilladelse til at nedtage, kopiere, trykke og distribuere dette materiale, s lnge du ikke fremviser det p et andet sted p Internet. Du m dog gerne stte en link til dennes beliggenhed med henblik p reference til disse budskaber.


Denne side er en tjeneste fra
The Missing Link, Inc.®
Sammenfrer vanskeligt stillede unge og ldre med livsforvandlende programmer
Web side - http://misslink.org
Chapel - http://misslink.org/chapel2.html
Home of the World Challenge Prdikestol Serie af David Wilkerson
http://www.tscpulpitseries.org


Forlagsret - Forlagsret © 1999 - The Lorain County Free-Net Kapel
Nord Central Ohio, U.S.A.

VERST P SIDEN

Vores webmaster har brug for dine kommentarer og forslag.
Denne side er sidst opdateret d. 7 Februar 1999.

Derfor tver vkkelsen/ "Hjlp!"/ Det findes her/ Sponsor/ Trosbekendelse/ Dansk Indholdsfortegnelse/ Rundt omkring Pianoet/ Bibelstudie/ Opslagstavle/ Bibliotek/ Hjem/ Prdikestol Serie